دسته‌بندی نشده

سنگ راه پله

انواع سنگ راه پله
83 / 100

انواع مختلفی از سنگ راه پله در بازار موجود است و متناسب با بودجه و دفعات استفاده و نیاز به نگهداری مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که راه پله از اجزای اصلی ساختمان است باید از سنگ هایی که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند استفاده کرد. ابتدا به متداول ترین سنگ هایی را که برای پله های سنگی استفاده می شوند ، می پردازیم. در این لیست 4 نوع سنگ پیدا خواهید کرد: 

  1. سنگ دگرگون
  2. سنگ رسوبی
  3. سنگ آذرین
  4. سنگ مصنوعی
انواع سنگ راه پله

انواع سنگ راه پله

انواع سنگ راه پله

پله های مرمر 

سنگ مرمر یک سنگ کربنات کریستالی است که می تواند هر گونه پولیش را بپذیرد. این سنگ همه کاره ، زیبا و با دوام از سنگ طبیعی است. سنگ مرمر بیشتر در ساختمانهای مسکونی استفاده می شود ، زیرا به خوبی با سرامیک و چوب ترکیب می شود. همانطور که ذکر شد ، پله های مرمر به دلیل ویژگی های خود عمدتا در اقامتگاه ها استفاده می شود. کفپوش مرمر در صورت برخورد با آب می تواند لغزنده باشد.

 

پله های تراورتن 

سنگ تراورتن یکی از پرکاربردترین سنگها در معماری مدرن است. این یک نوع سنگ طبیعی است که در گروه سنگ آهک قرار می گیرد. می توان آن را تا سطح صاف و براق صیقل داد و در طیف وسیع تری از رنگ ها از خاکستری تا قرمز مرجانی موجود است.

پله های گرانیتی 

گرانیت یکی از متنوع ترین و پرکاربردترین انواع سنگ های طبیعی است. گرانیت سخت ، با دوام ، طولانی مدت ، باکتریایی و مقاوم در برابر لکه است و نگهداری آن آسان است. آنها در طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوها موجود هستند. بنابراین ما می توانیم از سنگ گرانیت به عنوان لایه پله استفاده کنیم.

انواع سنگ راه پله بر اساس چیدمان

طراحی ساختمان می تواند چیدمان راه پله سنگی شما را تعیین کند. عواملی که در نظر گرفته می شوند عبارتند از: ارتفاع سقف ، شکل و اندازه اتاق یا فرودهای بالا و پایین. بنابراین ، می توان انواع پله های سنگی را بر اساس چیدمان آنها طبقه بندی کرد و رنگ مبلمان و جاکفشی را بر اساس رنگ آنها انتخاب کرد. بنابراین ، اجازه دهید نگاهی گذرا به انواع پله های سنگی بر اساس چیدمان آنها داشته باشیم.

مدل پله سنگی

مدل پله سنگی

سنگ راه پله

سنگ راه پله

پله سنگی

پله سنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *