دسته‌بندی نشده

رفع بوی بد جاکفشی

رفع بوی بد جاکفشی
52 / 100

رفع بوی بد جاکفشی یکی از مشکلات بزرگ هر خانه ایست. جاکفشی محل قرار گیری چندین جفت کفش است و اگر به نظافت آن رسیدگی نشود بوی بد درون آن دائمی می شود با ما همراه باشید تا روش های رفع بوی بد را بررسی کنیم.

چگونه بوی بد کفش را از بین ببرید؟

هر چه بیشتر کفش های مورد علاقه خود را بپوشیم، بیشتر متوجه بوییدن آن ها می شویم. استفاده بیش از حد، تعریق، ریزش پوست، کثیفی، باکتری ها، قارچ ها و فقدان هوادهی همگی می توانند باعث بدبو شدن کفش شوند. در زیر چند راه برای از بین بردن بوی بد کفش آورده شده است:

1. یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن بوی کفش، احیای آن با بوی بسیار مطبوع‌تر است. یک شب تا صبح پوست لیمو یا لیموترش تازه را در کفش‌هایتان بگذارید یا چند قطره از روغن‌های ضروری مانند اسطوخودوس را در کف کفش‌هایتان بریزید و اجازه دهید کفش‌ها خشک شوند. هر دو روش به از بین بردن بو کمک می کنند.

رفع بوی بد جاکفشی

رفع بوی بد جاکفشی

2. اگر کفش های شما قابل شستشو هستند، آنها را حمام کنید. می‌توانید برای تمیز کردن کفش‌هایی که قابل شستشو نیستند، پاک‌کننده چرم و پارچه تهیه کنید، یا اگر در ماشین لباسشویی ایمن هستند، آن‌ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید یا غوطه‌ور کنید و با دست در حمام مواد شوینده بشویید. کفش های خود را در زیر نور خورشید یا نزدیک بخاری قرار دهید و اجازه دهید خشک شوند. این به جلوگیری از رشد باکتری که باعث ایجاد بو می شود کمک می کند.

3. کفش‌های بدبو خود را در یک کیسه پلاستیکی بزرگ قرار دهید و یک شب در فریزر بگذارید. روز بعد آنها را از فریزر خارج کرده و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شوند. دمای بسیار سرد باکتری ها را از بین می برد و کفش های شما را کمتر بدبو می کند.

رفع بوی بد جاکفشی

قهوه: قهوه و اسانس آن درمان بوی بد است از بوگیر های قهوه درون کمد جاکفشی استفاده کنید و اجازه دهید بوهای بدن را جذب کند و اگر دوست داشته باشید می توانید یک شیشه عطر درون آن نگهداری کنید.

سرکه سیب: پیش از هر اقدامی ابتدا جاکفشی خود را تمیز کنید سپس کفش هایی که بو می دهند را بشویید و محلولی از سرکه سیب و آب تهیه کنید و درون جاکفشی اسپری کنید و بعد از چند دقیقه پاک کنید این عمل بهترین روش رفع بوی بد جاکفشی است.

خوشبو کننده : گاهی زمان کافی برای انجام دادن روش های خانگی نیست بنابراین ساده ترین راه استفاده از خوشبو کننده ها است که درون جاکفشی قرار گیرد.

جوش شیرین: جوش شیرین خاصیت ضد باکتریایی دارد و مانع رشد باکتری می شود درون طبقات جاکفشی جوش شیرین بریزید که رطوبت کفش ها را جذب کند و روز بعد جوش شیرین را پاک کنید.

رفع بوی بد جاکفشی

هر چقدر به دنبال راه چاره برای رفع بوی بد جاکفشی باشید تا نظافت پاها و کفش ها رعایت نشود این امر میسر نیست. بدیهی است که دلیل اصلی بوییدن کفش ناشی از تعریق پاهای شماست. همانطور که پاهای شما عرق می کند و رطوبت در مواد چکمه نفوذ می کند، باکتری ها و قارچ ها در شرایط گرم و مرطوب رشد می کنند. با شستن مکرر پاهای خود با صابون آنتی باکتریال، باکتری ها و بوی ناشی از آن را از بین خواهید برد.

تغییر مکرر جوراب برای یک جفت تازه باعث کاهش تجمع باکتری های بدبو می شود. هنگامی که جوراب کار خود را انتخاب می کنید، در صورت امکان از نخ پنبه ای خودداری کنید زیرا به جای اینکه آن را از پوست شما دور کند، رطوبت (از جمله عرق) را جذب می کند. این باعث می‌شود که آنها سریع‌تر بو کنند و پاهای شما را مرطوب و ناراحت کند. جوراب های پشمی یا بامبو برای از بین بردن رطوبت بهترین هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *